6 de setembre de 2010

Topik. Cal fer-hi una visita

Topik RestaurantTOPIK



Valencia 199 (Enrique Granados)

 

Tel. 934 510 923



http://www.topikrestaurant.es/







Teniu un post més actualitzat de Topik, fent clic aquí



Aquesta és la versió publicada al 2010:


Sempre estic a la cerca de nous restaurants i en aquests moments tinc una llista de 7 o 8 al meu IPhone, que em ve de gust conèixer. El passat dimecres va tocar Topik, que ja portava dies en llista d’espera.
Ofereixen una carta original amb un munt de plats tapes per iniciar l’àpat i com continuació diferents suggeriments i també alguns arrossos. També ofereixen plats d’inspiració japonesa. Molt interessant l’opció de migdia en que ofereixen entre setmana, un menú de 11 € i també un menú degustació de 30€ sense beguda.
 
Afegit el 15/09: Hem provat avui el menú del migdia... Relació qualitat-preu increible. Alt nivell amb varies opcions per triar per només 11€, on ja hi ha l'IVA i la beguda bàsica. De primer hem menjat uns canelons de rostit i un arròs de peu de porc... i com segons un fricando extraordinari i jo m'he demanat amb un suplement de 4€, una suprema de llobarro deliciosa, però hi havien atres opcions atractives.

Afegit el 16/11: El menú degustació de nits, que també ofereixen al migdia, és excel·lent. Unes tapes molt ben dissenyades i acabat amb un arròs mlt bo. Realment els arrossos són ESPECTACULARS.

En el nostre cas varem optar per la carta i de primer varem compartir un “croquetó” de ceps, un altre de bacallà i dues broquetes “yaquitori”. Com segons varem optar per un remenat de gambes i rossinyols i un llom de tonyina (toro) deliciós. De postres, varem coincidir amb dues racions de formatges molt ben triats i en el seu punt.


El cost sense comptar el vi (un Brunus Montsant del 2007) va ser de 60€. També comentar que el marge que cobren en el vi, és raonable i que darrerament és un tema que miro amb especial interès, evitant aquells restaurants en que el preu del vi es abusiu.


En resum, un lloc força interessant que m’agradarà repetir per explorar altres opcions. A Internet podeu veure la carta i ja us fareu idea de les possibilitats que ofereix. La Web està actualitzada i fins i tot vaig provar de fer la reserva per mail i en pocs minuts ja tenia resposta també per mail.


L’únic “però” va ser el servei “extern” als propietaris. Val a dir que la propietària del restaurant, té un tracte proper i agradable, però el cambrer que tenien de suport, tot i mostrar molt bona voluntat, no està a l’alçada del local.


El comentari anterior, està obsolet degut a que el personal actual, no és pas el mateix de quan vaig publicar. I ha variat en positiu.

Com reflexió, em costa d’entendre que en una època en la que els índex d’atur són elevats, no es pugui seleccionar una mica més el personal. O igual no és possible, doncs no és pas el primer cop que surto d’un restaurant pensant el mateix. Però no ho agafeu com una cosa greu.. doncs per desgràcia el servei de restaurants és fluix en general i avui és el dia que m’ha passat pel cap escriure-ho. Vull dir que no ho interpreteu, com una mancança específica d'aquest restaurant.

51 comentaris:

  1. Et dono tota la raó, amb tota la gent que hi ha preparada i sense feina, molts propietaris es solen decantar per persones que quasi bé, no han vist una sala en se vida, també es pot deure (en molts casos) que el propietari vol pagar un sou mínim per el que un cambrer com deu mana no treballa... qui ho sap, molts restaurant tenen el mateix pecat.
    Tot i així, aquest restaurant sembla força interessant, entraré a la web per veure la carta.
    Petonets i gracies per compartir les experiencies.
    Muas!

    ResponElimina
  2. Hola bon dia:

    comparteixo la teva opinió sobre els vins, pens´ho que avui en día es carga massa i s´exagera molt i més als restaurants de renom, fa dues setmanes vaig estar al Sant Pau i tenien el meu vi preferit, Ranui sauvignon blanc de nova zelanda, el tenien a casi 50€, en aquest restaurant el vaig veure a 25€.
    Avui en dia la gent profesional crec que no vol treballar o demana massa cache, casualment treballo en una empresa de selecció de personal a nivell d´hosteleria i els comentaris dels propietaris són contundents, que com van a cobrar aixó, s´exagera massa per la part de l´empleat ja que m´he emportat sorpreses de gent de curículum de nom i a l´hora de la veritat res i en cambi gent de mesonero que dic jo tindre més bona voluntad i disponibilitat, hem vaig trobar un cas d´un cambrer d´un 3 estrelles que hem demanaba 2.800€.
    Jo a vegades prefereixo que hem serveixi una persona amb bona voluntad que no un pujat de fums dels que troves per allà.

    salut¡¡¡¡¡¡¡

    ResponElimina
  3. Ricard, ja saps que jo no frequento massa restaurants i per tant no tinc un criteri massa format sobre el tema. Però crec que el que passa als restaurants en general està passant a la societat. Com a mínim a nosaltres a l'empresa ens ha passat i encara tenim sort si trovem algú que té ganes i bona voluntat.

    Els preparats encara no han assumit que la crisi es per a tots i també per a ells? No ho se, però simplement la gran majoria tenen una manca d'actitud molt alarmant.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Penso que tots coincidim a grans trets (Nuria, Anònim i Oscar). I jo no tinc cap experiència en contractació de personal d'hosteleria, però en ocasions penso "pagant una mica més, no existeix personal de més nivell disponible?".
    També crec que la bona voluntat és clau... però si disposem d'algú amb bona voluntat.. penso que cal donar-li instruccions de com actuar...
    I els que em coneixeu personalment, sabeu que no soc pas amant dels serveis encarcarats ni pujats de fums..

    ResponElimina
  5. Ricard ...jo aqui també hi tindria molt a dir ....però no sé si val la pena...
    Em refereixo amb el comentari primer.....
    Hi ha molta gent que busca feina ...però quan dius que treballa's dissabtes i diumenges no els hi va bé ...encara que els hi paguis el doble......
    Estic totalment d'acord amb el comentari segon ..( Anònim
    Una abraçada!!)

    ResponElimina
  6. Alguna cosa deu haver-hi quan el problema és generalitzat... O potser jo soc un privelegiat i ho veig distorsionat, però a la meva empresa, la gent que tinc d'atenció al públic són fenomenals... Fins i tot soc jo que en més d'una ocasió he frenat "l'afany de servei" per no donar peu a que els clients "plastes" es creixin... ;).

    ResponElimina
  7. Hola de nou...
    Crec que no cal pagar 2800€, però tampoc es tracta de tenir a una persona treballant 6 dies a la setmana per 600€ (ho se de bona tinta conec varis empleats de cuina personalment,com per exemple al plaza que em sembla una vergonya i mes tenint en compte que es un hotel de 5 estrelles), molts propietaris "abusen" i ho dic en primera persona, l'any passat a blanes, vaig `pensar en fer uns extres donç abans de la immo vaig fer de cambrera i tinc experiencia (puc dir el nom del resturant però no val la pena), el bon home pretenia que fes doble torn sense cap dia de festa (i no es conya) per 1000€.
    TOTALMENT ABUSIU.

    Els peixos... Jo penso que sempre val la pena expresar el que un pensa sempre que sigui de manera respectuosa i civilitzada, tenint en compte que el ram de l'hostaleria res te a veure amb els altres, a hostaleria el cambrer sap del cert abans de començar que els caps de setmana toca treballar, de fet n'hi hà moltes quadrilles i particulars que utilitzan els caps de setmana per fer extras.
    El que no trobo normal son els sous mínims i mes en aquest ram que es treballa de valent inclossos els caps de setmana (normalment nomes es lliura els dilluns o dijous) encara que al que fa els hotels si que es cert que son 5 dies rotatius.

    Penso també que per pagar una mica mes pots trobar gent en condicions i per molt menys de 2000.

    ResponElimina
  8. Tens raó Nuria en el tema de buscar una solució raonable... Però quan la Dolors (Peixos) feia el comentari, no anava dirigit al sector de la hosteleria i per això crec que no ha volgut desviar el tema...

    ResponElimina
  9. Es un dels que tenim en cartera, desprès del teu post mirarem d’anar-hi aviat
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. Doncs si em permeteu el consell... jo agafaria el menú degustació... No em vaig fixar que el tenien al principi, però pel que vaig veure a taules veines, em va semblar recomanable...

    ResponElimina
  11. Sembla interessant....es ha dir que el posaré en llista de pendents (creix cada dia més)
    En quant al tema servei personalment penso que el kid del tema està en l´enssenyament de l´ofici, pot haver molt parat però en el món de la restauració (com en altres oficis que ja no s´enssenyen) crec que hauríen de preparar a la gent, encara que fossin cursos per enssenyar modals, maneres de servir plats, vins, interès per l´ofici, etc es ha dir petites coses que tenen sentit comú just per no trobar-se el que anem trobant dia darrer dia...un mal servei, falta d´educació,servir malament, treballar poc, trobar pegues a tot i demananr mes diners tot i que també penso que de vegades els propietaris abusen del treballadors i dónen sous molt baixos.

    ResponElimina
  12. també els traballadors abusen de l´amabilitat dels propietaris, a l´inversa, demanant cada dia més o a la que tenen el contracte indefinit estancar-se, jo he trobat de tot, no és l´ensenyament sinó la voluntad i les ganes de fer a vegades, és hostelería, se sap quan s´entra pero no quan se surt, molta gent de la construccio és passa a l´hostelería o molta gent que està cremada terballa cremant al client

    ResponElimina
  13. Sembla pel que anem dient tots que hi ha més o menys acord en que això no va... Per donar una volta més al tema, a mi em molesta força que un cambrer no m'entengui en català... Ja no dic que el parli, però em molesta que no m'entengui... Però és que també passo molta vergonya quan al restaurant hi han clients extrangers (de llengües properes com francés o anglès) i esl cambrers no saben dir una paraula... Si som un pais en que el turisme és important, no podem anar amb personal, que l'unic que saben fer per fer-se entendre, es cridar més.. "¿COMO QUIERE EL AGUA?... CON GAS O SIN?"... :))).

    ResponElimina
  14. El tema del personal és realmente complicat jaque a vegades la gent sembla una cosa i acaba sortint-me un altre, però sense cao dubte si algú no funciona hi sobra.
    També és veritat el tema d´abussos amb els sous, però bé la llàstima és que la gent s´hi aprofita
    Té molt bona pinta el lloc, a veure si un migdia m´ apropo a fer un mneú

    ResponElimina
  15. Sergi, jo també tinc pendent un menú de migdia en aquest lloc... penso que valdrà la pena, doncs la cuina és bona.

    ResponElimina
  16. Petita cuina
    No se si et vaig ofendrà però no era la meva intenció ...vull dir que si va se aixi et demano disculpes ....
    Jo no parlava de sous de 600 euros ....aquests sous jo no sàvia ni que existien ....

    Ricard em sap greu ...no volia convertir aixo amb una discussió .....si tu nomes parlaves de un Restaurant...:-))))

    ResponElimina
  17. Dolors... tots ens coneixem i sabem que no hi ha cap mala intenció.... Al cap i a la fi, lo important és el debat...I si em parlat de cambrers, benvingudes totes les aportacions... De veritat... no et tallis mai a la meva pàgina...

    ResponElimina
  18. aixó sembla un blog de Ugt en comptes d´un blog de restaurants jajajajjajaj,

    ResponElimina
  19. Felicitats pel blog. T'he inclos a una llista de blogs de la ciutat en aquest enllaç. Salutacions.
    http://degustandobarcelona.blogspot.com/2010/09/otras-websblogs-de-barcelona.html

    ResponElimina
  20. Si que al final el tema ha derivat cap a tema sindical... però com deia a la Dolors, totes les aportacions són bones.
    I a GL, dir-vos que encantat!.

    ResponElimina
  21. No vamos a comentar mucho más el tema del servicio de sala, que por lo que leo ha dado mucho de si. Tan solo aportar que hace poco realice una selección de personal y a pesar de la situación de crisis es una tarea compleja. Añadir también que para mi el servicio de sala es el 50 % de la imagen y de lo que un establecimiento desee transmitir, un mal servicio puede arruinar la comida del mejor restaurante.

    Comparto con Ricard LA MALA LECHE que me entra cuando veo los precios de los vinos inflados hasta limites insospechados o más aún cuando un agua me cuesta 6 euros y un café 4€, vamos que lo que no pagaste por la comida lo pagas en lo demás; creo que no son maneras de funcionar.

    Después de todo esto, tomo nota del topik, parece interesante.

    Saludos a todos los seguidores del Blog, ;-)

    ResponElimina
  22. Gràcies Paco per la teva aportació. Tu ets un professional i això fa que la valorem especialment.
    I en el tema d'inflar el preu dels vins, jo ja he arribat a un punt en que si ho sé abans (sempre intento informar-me mirant blogs com el teu!) ja no hi vaig. No vull q em cobrin el vi multiplicat x 3...

    ResponElimina
  23. que feies a la taula del costat avui al topik Ricard jajjajajja, tens fans per tots els restaurants.Jo ho tinc al costat de l´oficina i vaig cada dia al menú, per cert has vist qui hi havia a la taula de baix rodona amb la seva llibreteta?..... el Sant Climent fent la crónica pel 5 a taula.

    saludos

    ResponElimina
  24. Ostres "anònim"... quina il·lusió m'ha fet el teu comentari... He anat amb el meu fill que treballa a prop... No m'he fixat amb la tala rodona que dius... Un altre dia ens saludem eh?. Tot i que no se qui ets... Erets el que menjava just al final tocant la paret?... simètric a nosaltres?.

    ResponElimina
  25. erem una parella de dos, de primer el tartare de tonyina amb foie i els canelons, i de segon el rémol i el fricandó, jajjaja

    ResponElimina
  26. Ok... es que abans en aquella taula hi havia un noi sol legint i després heu arribat vosaltres... Ara ja sé qui sou... quasi hem menjat el mateix... Jo canelons i rémol... i el meu fill canelons i tartare... Es menja de conya...!. Salut!.

    ResponElimina
  27. Gràcies pel blog!
    Divendres pel meu aniversari vaig cercar en el teu franc i informatiu bloc un restaurant i he anat amb la meua parella al Topik. El lloc és ben agradable, el preu ajustat, el menjar bo. Semblava que els propietaris tenien problemes i no s'avenien a resoldre's. La dona mirava preocupada, l'home amb prou feines podia contenir la seua ira, sortia corrents del restaurant, i em feia por una agressivitat irrefrenable. Tots hem tingut moments d'ira màxima. Però quan vas un dia a dinar i trobes això, i el servei no evita passar-ho al client, malament anem. Tot això em fa tenir-ne un mal record. Mitjançant el teu blog també descobrírem el teu restaurant preferit (crec). Quina bona recomanació! Una de les millores experiència de ma vida.
    La teua informació ens ha fet passar moments inoblidables, tot i que també veig que no tenim (això faltava!) exactament els mateixos gustos (potser tu ets una miqueta més pijín :-)
    Gràcies!
    Joan

    ResponElimina
  28. Bon dia Joan i agrait pel que em dius.

    Lamento el que m'expliques... Jo intento donar una valoració global i com tot poden haver-hi dies millors i dies pitjors..

    I encara que no tinguem al 100x100 els mateixos gustos, penso pel que dius que amb molts coincidim.

    Salut!

    ResponElimina
  29. Gràcies, Ricard.

    I ben fetes que fas les teues valoracions globals! Excel·lents!

    Estic segur que va ser un dia complicat per a ells, i que era una excepció. Així caldrà tornar.

    Ben segur tens un gust més refinat que el meu (això volia dir amb "pijín"); tinc certa mania inexplicable a aquests plats habituals dels restaurants creatius o modernets: grans i blancs, sovint quadrats i ondulats cap a les puntes, amb disseny -suposo- dinàmic. Per això, m'encanta el Cal Boter de Gràcia (carrer Tordera).

    Si no el coneixes, m'encantaria saber algun dia la teua valoració.

    Salut!
    Joan

    ResponElimina
  30. Hola de nou Joan,

    Reitero que no tenim gustos tan diferents.. :).

    Jo en el fons m'agrada la cuina clàssica i gaudeixo molt amb un cap i pota, un pollastre ben fet, uns "callos" un fricaandó o tal com vaig cuinar l'altre dia galta de vedella.

    Però com m'agrada sortir i voltar, vaig provant restaurants i tasto de tot. Tinc gana i gaudeixo amb tot, però soc més de "plat i fondo" que de disseny..

    De Topik, m'encanten els arrossos... i ja veus que l'arròs és un plat clàssic. Però també m'agrada el peix cru a l'estil jaoponés i això fa que Topik tingui moltes de les coses que m'agraden.

    Provaré un dia Cal Boter... però fixa't en dos llocs que m'encanten... Un és Can Josep i l'altre Can Roca de Sant Andreu... I un dels meus llocs de referència és Germas Miquel's a Cambrils i és de lo més senzill que puguis imaginar..

    Els trobaràs a l'índex de ma dreta... Són dos llocs on menjo de conya.

    ResponElimina
  31. Hola de nou, Ricard,

    Ja t'entenc: em dius simplement que no t'agrada patir (debades)!
    Ahir al vespre, delerós d'un lloc senzill i bo, vaig anar a sopar a Can Josep, aprofitant que visc a la vora. Obrien a les 20.45 h i vaig esperar fora una estona, amb impaciència.

    En entrar em va sorprendre la dignitat del lloc, i l'expressió agradable, correcta i un xic melancòlica de la noia del servei. La música tenia caràcter i se sentia que l'havia triada amb cura algú que estima la música, no la típica oan musical de ràdio o chill-out.

    Escoltant una cançó romàntica, em vaig menjar una morcilla de León (hi aní acompanyat!). També un plat de pochas i uns pebrots amb brandeada.

    Realment insuperable. Boníssim menjar en un local amb caràcter i molt digne. Em va encantar i hi tornaré quan hagi passat uns dies sense homenatjar el colesterol.

    Moltíssimes gràcies pel consell.

    Joan Martínez

    ResponElimina
  32. El que et deia Joan... :)

    Que tenim gusta similars. També un gran lloc Can Josep.

    Seguim en contacte!

    Ricard

    ResponElimina
  33. El Topik també el vaig provar i en aquest cas t'haig de dir que em va decepcionar una mica, vaig optar pel menu degustació de nit, les tapes van ser força correctes, pero l'arròs em va decepcionar moltisim. Potser un altre dia els hi donc una altra oportunitat pero esperava mes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El tema arròs de Topik, degut a la seva creativitat en aquest plat, fa que sempre presenti innovacions... I clar... algunes agraden, altres no tant.

      Jo en el meu cas els puc classificar entre molt bons i bons... però mai he quedat a mitges. Però també hi ha un tema de gust personal... A mi per exempe m'agraden caldosos...

      Elimina
    2. El que et posen al degustació no es pot escollir i em va donar la sensació de que era un arrós justet sincerament, massa sec...
      A mi m'agrada la creativitat pero sense que es perdi la clau de l'arrós, que es el punt i el gust, no creus?
      Els hi donaré una altra oportunitat un dia d'aquests, pero abans n'hi ha d'altres en espera...jaja

      Elimina
  34. Veig que els ultims post hi ha disparitat de criteris. La meva visita va estar el 6/5/2013 i a peticio del rest. mitjançant el portal Tripavisor van demanar la meva opinió i es la següent. " Era un rest. con muchas espectativas ya que la mayoria de blog lo ponian como lo más. Pero la comida bastante irregular buen tartar de atun, flojo de sabor el Tataki y regular las ostras en tempura, un arroz con espardenyas que no pasará a la historia acompañado de un Predicador servido a temperatura inadecuada. Total 180 € 3 comensales sin postres. Por ese precio y teniendo en cuenta que la mayoría de mesas eran de menú de 12€ creo que un poco de amabilidad por parte de la Jefa de Sala no hubiera estado de más. No puedes teniendo la sala llena ponerte a comer en la barra dejando a los 2 camareros al cuidado de la sala, ni un chupito de cortesia ni un segundo café, en fin pequeños detalles que te planteas si volver o no." pero n'hi ha una posterior demolidora i puc dir que tot i la resposta del local (amb poca sensibilitat), jo particularment em crec la versió del postejador "scorderasm" http://www.tripadvisor.es/Restaurant_Review-g187497-d2010110-Reviews-Topik-Barcelona_Catalonia.html#REVIEWS

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit,

      En primer lloc dir que no m'entussiasma que al meu blog apareguin comentaris copy/paste de TripAdvisor i encara menys amb links a altres posts de TripAdvisor.

      Si no fos perquè "ens coneixem" d'altres comentaris, l'hauria esborrat. En tot cas, ja podeu veure que no ho he fet.

      No sé massa que dir... Jo mai he sentit cap tipus de tracte negatiu i he anat moltes vegades. Però com també sempre dic, en cap lloc busco massa interacció.

      Entro als llocs, demano, menjo, pago i marxo i com tampoc vaig mai a l'espera de que em convidin a segons cafès o xupitos ni tampoc a que m'enrollin massa, és possible que no pugui apreciar les mancances que en el teu cas destaques.

      No puc dir més... A mi m'agrada i ja fa masses dies que no vaig.

      Elimina
  35. Si vols borrar lo del tripavisor no hi ha cap problema. Jo ni coneixia aquesta web pero van ser ells els de Topik que es van dirigir a mi per que fes un comentari. Em va fer gracia que un altre persona penses el mateix de la mestressa. En quan a lo dels xupitos simplement es perque quan un te la millor carta de vins de Bcn. amb premi i tot no es pot permetre el luxe de no tenim els vins atemperats, va ser quan ens van posar el vi amb una cubitera amb glaçons i la mestresa cap de sala va continuar menjant a la barra sense inmutarse. Res més.
    Ja estàs recuperat i actiu?
    Salutacions

    ResponElimina
    Respostes
    1. TripAvisor, sembla en principi una bona idea, però els darrers mesos han aparegut diverses noticies d'irregulalritats, no tant culpa d'ells, sinó d'agències que utilitzen aquesta eina...

      Una mica a l'estil de "a canvi de X, et posem 5 comentaris a Trip". Insisteixo que no és culpa d'ells, però en tot cas en vull estar lluny.

      Estic força recuperat i fent vida normal, tot i que la recuperació "total" requereix uns 6 mesos. Puc fer de tot, però encara costa ajupir-se, posar-se els mitjons o fer caminades llargues. Però no em puc queixar. Gràcies.

      Elimina
  36. Doncs jo he portat al meu pare i un amic seu i hem fet el menú degustació, anem cada dijous a dinar a restaurants de qualitat en el qual el preu no és problema i haig de dir que feia temps que no sortia tan sorprés d'un restaurant.
    1- Ostra amb una salsa japonesa i "huevas" de peix volador del Japó, m'encantat la textura i el sabor, i això que no soc amant de les ostres, m'assemblat un plat original i diferent.
    2- Percebes: Simple i llanament, de qualitat i amb un molt bon sabor.
    3- Gamba en tempura: La tempura eran uns fils, acompanyat d'un alioli, molt correcte
    4- Croquetes de xipiró: Molt bon plat i amb molt bon sabor.
    5- Tataki d'atun: Estava bo, potser algo soso, m'agradat però crec que era millorable :)
    6- Canelo de carn amb tofona: Molt fins i suaus

    Paella de necora: Arrós una mica caldós, molt sabrós i bona textura amb necoras femelles com ha de ser. L'he trobat genial :)

    Postre, coulant de xocolata i gelat de mojito pels grans :)

    Han vegut in vi blanc no recordo el nom, 23 euros valia crec, jo he vegut aigua, despres els cafes, i 47 euros per cap ha costat. L'he trobat molt molt bé.

    Ens han posat a prop de la porta en una tauleta rodona, molt comodes. El servei correcte sense ser excel·lent, per menus de 12 euros fantastic, per menus degustació correcte. El restaurant es agradable en si, sense molt remombori..

    Li donc una bona nota qualitat preu :)

    Gracies per la recomanació,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,

      Jo soc dels que ens agrada Topik, però pel que es veu hi ha divisió d'opinions, tot i que sempre una mica "laterals" a l'espereit del que per mi ha de ser un restaurant. Jo he gaudit molt allà i en els sopars maridatge en que ells trien el menjar, encara sorprenen més.

      M'alegra que t'agradés i veig que no et va tocar gelat de mojito ni vi... :(. Imagino que cosa de l'edat oi?.

      Salut i gràcies per comentar.

      Elimina
  37. Tinc 27, no se si és tema edat, pero l'alcohol i jo no compaginem gaire, em fa rabia anar als restaurants i no gaudir del vi, hehe! La part bona és que és més economic :)

    Jo valoro molt més el menjar que l'ergonomia, sinergia i servei, tot és important, però puc aguantar segons quines coses si el que menjo és bo, també es basic que el preu sigui correcte a la qualitat, puc pagar 80 euros i sortir encantat que pagar 20 i sortir decepcionat perquè sembli un menú de 10 euros :)

    Al igual que menjar un menú de 12 euros i que sigui fantàstic es de les coses més gratificants.

    He vist els teus preferits, després si això comento les entrades d'alguns restaurants els quals he estat!


    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres... :)

      Com comentaves "gelat de mojito pels grans", vaig imaginar que teníes menys de 18a :)

      Potser influenciat amb que jo també de fa anys surto a sopar un dia a la setmana amb el meu fill i quan era més jove no prenia vi. Ara si que ja té 23a :)

      I comparteixo el que dius de la importància de que el menjar sigui bo i de la RQP. Quan a l'hora de pagar, no trobo la RQP correcta, ja dic "aquí no torno".

      Salut!

      Elimina
  38. En primer lloc m´agradaria demanar disculpes per entrar a posar una opinió a un blog. No és el meu estil ni ho pretenc que ho sigui, però en vista dels esdeveniments m´agradaria poder-me defensar davant les fortes acusacions.
    En primer lloc agrair la visita de tots els clients que venen al nostra restaurant. Portem ja quatre anys oberts, l´il.lusió de voler fer les coses ben fetes encara la tenim, no som perfectes, tenim errors com a tota persona, volem agradar als nostres comensals, alguns casos ho aconseguim, en d´altres no.

    Portals com Tripadvisor són dolents per la restauració de la nostra ciutat. El fet de poder fer crítiques a restaurants sense haver ni tan sols anat o com bé dieu amenaçar en posar una crítica negativa si no s´invita a la persona també ha passat al nostre restaurant.

    El cas d´aquest famós “score” és tracta d’una persona que al vindre a menjar amb un cotxet de dues places estant el restaurant ple no va entendre que no es podés ubicar a lo que aquesta persona va respondre amb molta ràbia i mala educació. Com hem de respondre nosaltres en aquests casos?. Si tractessim tan malament a la gent des de fa quatre anys la gent parlaria més negativament de nosaltres no creieu?.

    És veritat que ens han donat el premi cartavi 2012 a la millor carta de vins de Catalunya, som uns grans amants dels vins de la nostra terra, per al preu crec que donem un gran servei de vi amb copes Riedel i 8 bodegues climatitzades a 12 graus, tot i que hi ha gent que el troba fred i gent que el troba calent. Y si és veritat que el senyor de la crítica ens va demanar una glaçonera per al Predicador i no per al Pago Capellanes Crianza que estava a la mateixa bodega.

    El fet que la propietària es posi a menjar a les 15:30 no crec que sigui problema tenint dos cambrers per a 20 persones, no tenim dret a menjar tampoc?.

    Resumint, opinar és molt fàcil però veure el dur treball que hi ha darrera és difícil, m´agradaria agrair a persones com en Ricard o els altres clients que han posat un comentari o ho han llegit per apostar per nosaltres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cap problema en que cada un aporti quí les seves reflexions. El que no m'agrada que em posin links o referències a altres llocs, sigui en el sentit que sigui. Però cap problema en posar les opinions, sempre que estiguin expresades educadament.

      Cada client és un món i requereix tracte "a mida". A mi per exemple m'incomoda que em reconeixin (tot i que no passa quasi mai) o que m'expliquin masses coses, però en canvi conec gent que els encanta.

      I ha de ser difícil pel que aten al públic, endevinar com tractar a cada client. Sempre explico com anècdota (i no pas aquí), que un dia vaig sortir molt emprenyat d'un restaurant de fora de BCN, per excés d'atenció o de rollo.

      Elimina
    2. Hola Ricard,

      he llegit l'entrada i el fil de comentaris ja que m'interessava veure ressenyes sobre el Topik; no em considero un gastrònom expert o sigui que en aquesta àrea no tinc res a afegir.

      Sí que tinc, però, certa experiència tant en els aspectes tècnics com en els metodològics de la comunicació a Internet, i crec que t'equivoques en el teu plantejament de "no m'agrada que es posin links externs al meu blog".

      Si no vols exposar-te que hi hagi enllaços externs al teu blog, crec que el que has de fer és tancar els comentaris. Evidentment que, també en una entrada amb comentaris oberts, cada blogaire és lliure d'aplicar els criteris de moderació que cregui convenients, però els enllaços, externs o no, són part de la naturalesa d'Internet i pretendre limitar-los en un espai de participació i intercanvi com el que se suposa que són els comentaris, és quelcom que pot semblar tan absurd, segons com, com el fet de posar portes al camp.

      Un altre tema és que demanis que no s'enllacin específicament llocs com TripAdvisor o pàgines de sexe explícit (per fer la caricatura), en nom d'un criteri editorial, i aquest sí que ja és un plantejament molt més defensable, ja que respon a uns llindars de qualitat que esperes de la informació que aquí es penja. Però demanar que no es pengin enllaços externs, per la mera raó de ser externs... sincerament crec que és anacrònic i desinformat.

      Si vols evitar que un enllaç extern faci "escapar" els teus lectors de la teva pàgina, tens recursos del tot admesos com el fet que l'enllaç s'obri en una nova pestanya en lloc de fer-ho a la mateixa. Però crec que t'hauries de plantejar que el fet que la gent pugui trobar enllaços externs interessants al teu blog és una riquesa i quelcom que li dóna valor, i no una amenaça.

      Salutacions cordials,
      Raimon

      Elimina
    3. Bon dia Raimon,

      No sé.. em passen pel cap moltes respostes. I tampoc vull entrar en polèmica.

      Em sorpren que d'entrada postulis "com s'ha de fer" i qualifiquis el meu criteri "d'anacrònic i desinformat".

      Potser abans caldria que posessim sobre la taula quins mèrits pot aportar cada un dels dos en el tema de "comunicació 2.0". A part de anar a sopar, tinc estudis, trajectòria professional i en concret en aquest àmbit... (i demostrable).

      Però bé... Imaginem que tu tens més "mèrits" o "qualificacions". Fins i tot suposant això, el criteri deu ser de l'autor. Que passa si jo no vull links i en canvi si accepto comentaris?. No hi tinc dret?.

      Però perquè et quedis amb una explicació convincent, et diré el perquè en general, esborro posts amb links. la senzilla raó és perquè són del tipus:

      "Hola, me llamo pepi, mira mi blog de recetas de postres www.xxxxx.com"

      I clar... (al meu criteri) ho trobo pobre.

      Aquest és el raonament bàsic. Però ho tanco aquí, ja que en "aquest" blog discutim de restaurants.. no pas de "tècniques de comunicació 2.0", que això ho faig cobrant... ;)

      Salutacions,

      Elimina
    4. Hola Ricard,

      sense ànim d'allargar tampoc la polèmica, només voldria manifestar que he intentat limitar-me a expressar la meva opinió sobre quelcom que deies i que m'ha sorprès; no pretenia postular, en el sentit de gravar sobre pedra, i en aquest sentit no és gaire afortunada la frase on dic això d'anacrònic i desinformat, ni la forma com em presento. No tenia tant la intenció de guanyar autoritat com la d'explicar perquè estava donant aquesta opinió. Ho sento.

      Evidentment tens tot el dret del món a fer el que vulguis al teu blog (com ja dic al comentari anterior), i comparteixo que vulguis evitar aquest tipus de comentaris/spam. Salutacions,
      Raimon

      Elimina
    5. Són coses del llenguatge escrit...

      Lo de anàcronic no quedava molt bé... :). Però en un cara a cara, amb un somriure (de qualsevol de les dues parts), queda molt més suau...

      Com et deia... Coses del llenguatge escrit...

      Salutacions

      Elimina
  39. Hola Ricard, veig que els comentaris al nou post del topik estan tancats i ja imagino perquè...
    Bé, la meva experiència amb el topik no va ser l'esperada, havia llegit molt bones crítiques i el dia que hi vaig anar no em va acabar d'agradar. Només he anat un cop, fa temps, i això no és indicatiu de res. Vaig quedar amb un parell d'amigues un dissabte a la nit i el restaurant estava molt buit, desangelat. Recordo que les croquetes estaven fredes i l'amanida de "medusa" (pot ser?) no era agradable de menjar (problema meu segurament). He llegit posts posteriors en altres blogs i he vist fotos de plats que tenen molt bona pinta (el festival de caça semblava fantàstic), a més crec recordar a l'Adelf al cuines preparant alguna recepta força interessant, per això segurament hi tornaré, i aquest cop al migdia. De vegades hi ha un seguit de circumstàncies que fan que les exeriències no siguin les esperades, per això no voldria criticar un lloc sense raons de pes. Ja t'ho explicaré!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Montse,

      Les vaig tancar per masses anònims amb estils d'escriptura semblant... No és el primer cop que tanco comentaris, quan no veig massa clara la seva procedència... Topik té admiradors (just ara vinc d'un sopar maridatge) i segurament té deficiències...

      El que no vull al meu blog són "vendetas" personals i variants de les "vendetas" que arriben casualment a les poques hores...

      En directe t'explicaria misèries de molta gent, però si les escric aquí, vindran amb dret de rèplica i només falta que em portin mal de caps...

      Si un dia coincidim t'explicaré la "dura realitat" on més d'un té culpa....

      Gràcies per participar!!.

      Elimina