6 de setembre de 2015

(1.100.000 clics). Alguns restauradors, les xarxes socials i el món 2.0….

Agafada de la web http://www.thebolditalic.com/

Arribem a 1.100.000 clics i com sempre que passem per múltiples de 100.000, em permeto una reflexió...

Són molts els restauradors que mantenen una relació d’amor i odi amb les xarxes... El dia que reben algun elogi, tot és joia.... però el dia que algú els deixa anar el que no volen ecoltar, les xarxes passen a ser el pitjor enemic... I no diem de pàgines com TripAdvisor, que mentre alguns presumeixen d'haver rebut certificats d'excel·lència, altres maleeixen TripAdvisor...  I vull deixar clar,  que a nivell personal, no soc fan deTrip...

Però el que em sembla absurd, es que alguns argumentin, que la gent no ha d’opinar o escriure de les seves experiències dels restaurants...  Es una mica com si fa vint anys, algun restaurador, hagués pretès que no es parlés del seu restaurant en el cercle d’amics de cada client... Perquè avui en dia aquests cercles s’han ampliat i han derivat a les xarxes... No ho entenen això?. De veritat no ho entenen?.



Alguns argumenten que la gent  no pot parlar d’un tema que desconeixen (la restauració)... doncs que carai fan ells parlant de xarxes quan la majoria tampoc en tenen ni punyetera idea...  Opinem del mecànic, del metge, dels professors, dels dentistes, dels forners......  Que s'opina més dels restauradors?... Doncs mala sort o el peatge d'haver-se convertit en ofici de moda. 

A tall d’exemple, sense fer una llista exhaustiva  i per donar un tot d'humor, sabíeu que hi ha TripAdvisors de serveis sexuals?. En teniu un de ben curiós a www.sexomercadobcn.com/ ... i amb detalls més “concrets” dels que demana TripAdvisor i fins i tot menys escatològics que els que volia llegir el paio de Caldes al final del seu vídeo... Legiu, Llegiu... :)


No he entès pas que deu ser això dels GITANALES... :)
I no és pas que a través del bloc, em senti al·ludit per les queixes de la majoria de restauradors...  No em fico mai en les tècniques de cocció de cada plat... Potser perquè professionalment vinc d'especialitats complexes,  tinc un gran respecte per les tècniques apreses... I considero que el que està en els fogons en sap molt més que jo, el que no treu que pugui dir m'agrada o no m'agrada... però mai diré que li sobra o manca coriandre (per comentar un exemple tòpic), perquè al cap de la fi, és un tema subjectiu..

Les meves crítiques “negatives”, solen anar més en el sentit de no m’ha agradat globalment  o més freqüentment a l'estil de “la realitat d'aquest restaurant no té res a veure en el que s’ha publicat recentment”... I en aquest cas i per més inri, faig enfadar al restaurador (que de tant llegir exciteds  s’ho ha acabat creient) i als exciteds  que ho han escrit, perquè se senten despullats...

Ahhhh m’obidava... I també enfado en ocasions als amiguets dels exciteds , perquè se solidaritzen...  Això del jalar gratis, sembla que sigui el somni humit d’un munt de gent...


Imatge extreta de http://xombitgames.com/

I voldria acabar amb un exemple personal curiós, que demostra la poca habilitat de molts restauradors en el món 2.0 ... M’explico:

Com sabeu, les cròniques dels restaurants al meu bloc,  les faig sense cap mena de relació amb el personal del restaurant, amb l'excepció d'algun llocs que em coneixen, doncs no puc pas entrar disfressat..  per tant la meva crònica al bloc, apareix (si arriben a veure-la) per sorpresa...

La meva proporció de satisfacció /insatisfacció, la podríem definir estadísticament així revisant els 32 llocs que porto publicats aquest 2015.



Per tant tenim 20 llocs dels que he sortit content o molt content i als que tornaria/tornaré a gust. D'aquests que m’han  agradat, si tenen presència ACTIVA  a les xarxes socials, quan publico els referencio... Us creureu que més d’un  (i amb el Facebook i Twitter actius) no fa ni un trist like?...  Sembla impossible i tot!!. A quin món i any viuen?. Es com si en la vida real els digués ‘guapos’ i giressin la cara..

I de bona fe penses... “No els deu agradar que parlin d’ells”... Però llavors resulta que passats uns dies  reben la visita d'algun d'aquests  canta-manyanes 2.0, que es fan l'important, els enreden i pilotegen (i en general els treuen un àpat gratis i els més espavilats fins i tot algun euro) i amb la promesa de que els publicaran al seu bloc, els cau la bava...

I a sobre, als pocs dies, el restaurador "victima" publica a les xarxes:

“Mirad... que honor... la web:

www.tendencias_i _pijadas.com

nos han publicado...!. Es un verdadero honor... Muchas gracias!

Però si resulta que la web tendencias_i _pijadas.com és un puto bloc que no llegeix ni Déu i amb sort arriba als 10 seguidors RSS i 50 visites diàries ... Això si és fer el ridícul.

En fi... gràcies per haver-me llegit, mil gràcies per haver col·laborat en alguns dels 1.100.000 clics. I pels que poseu comentaris (que sou la gràcia del bloc),  petons i abraçades...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada